• About
  • Contact
  • Sitemap
  • Privacy Policy

KRAF TANGAN BAKUL PLASTIK

 on Sunday 15 May 2016  

Kraftangan daripada tali plastik merupakan satu revolusi baru dalam menghasilkan produk kraftangan di Sabah dan Sarawak pada hari ini.

“Kraf kreatif ini sebagai satu program ‘outreach’ Jabatan Pembangunan Wanita (JPW) untuk manfaat wanita khususnya wanita di luar bandar serta untuk menyediakan maklumat keusahawanan untuk menggalakkan para peserta menceburi bidang karang kraf selepas ini,”

Penghasilan produk kraf tangan yang diperbuat daripada plastik dilihat mampu menjana ekonomi kaum wanita di kawasan luar bandar.

Produk-produk kraf tangan seperti ini bukan setakat dihasilkan untuk digunakan oleh kaum keluarga sendiri sebaliknya ia mampu dijual ke kawasan lain untuk menjana pendapatan ekonomi kaum wanita.

Saya percaya kaum wanita kita hari ini semakin hari semakin kreatif, mereka bukan hanya mampu membuat kraf tangan berbentuk bakul melalui plastik tetapi kini sudah ramai yang mampu menghasilkan pelbagai kraf tangan menggunakan surat kabar,

Produk kraftangan daripada plastik ini dijual dengan harga antara RM17 hingga RM100 mengikut saiz dan reka bentuk produk tersebut.







KRAF TANGAN BAKUL PLASTIK 4.5 5 SABAH HANDICRAFT COLLECTION Sunday 15 May 2016 Kraftangan daripada tali plastik merupakan satu revolusi baru dalam menghasilkan produk kraftangan di Sabah dan Sarawak pada hari ini. ...


No comments:

Powered by Blogger.
J-Theme